miércoles, 29 de enero de 2014

MARIBEL SOLSONA: pintora i artista

Fa anys vaig tenir el plaer d'assistir a les classes de pintura impartides per una artista de les nostres terres;  MARIBEL SOLSONA, de Bot (Terra Alta).
 
Aquesta artista em va ensenyar les tècniques bàsiques per pintar, les combinacions de colors, textures, percepcions i tot un món que em fascina.
 
Cal dir, que jo no soc una artista, però intento fer totes aquelles disciplines que impliquin algun tipus d'artesania (ho heu pogut comprobar i ho seguireu fent, en les entrades que he fet sobre manualitats- vegeu : "Com fer cistelleria amb mèdula", per exemple).
 
Segon ella mateixa, així es defineix al seu blog:
 
"Em dic Maribel, són una enamorada de l'art, en general m'agrada tot el que sigui crear. El meu estil és impressionisme, expressionisme i neoimpressionisme i el meu interés en obrir aquesta pàgina és posar-me en contacte amb interessats en el meu art i els meus quadres, i també canviar impressions sobre art."
Mi foto
 

Maribel Solsona, ha cursat 3 anys de "Procediments pictòrics" a l'Escla d'Art i Oficiss de Móra la Nova.
També, 3 anys a l'Associació d'Amics de l'Art a Móra d'Ebre, i de la que n'és membre.
Diplomada en art-teràpia i màster en psicologia, és membre de l'Associació de CIALEC Aires de Córdoba.
Actualment, dona classes de pintura a les associaccions i en la seva escola-taller "mabelARTcreation", on també ofereix classes d'art-teràpia.
 
En aquest taller, i segons les seves pròpies paraules, la finalitat és:
"Fer Art (donar forma a les imatges que afloren a l'ull de la nostra ment, en els nostres somnis i en la nostra vida quotidiana) és alhora una via de coneixement, una pràctica sanadora i la manera més eficient d'alliberar els nostres recursos creatius.
N'hi ha prou amb un llapis, un paper i l'habilitat que teníem de nens per destapar el tresor de sensacions, imatges, records i sentiments que gurdem al nostre interior".
 
Maribel ha guanyat diversos premis, a les nostres Terres i fora d'elles. També ha realitzat diferents exposicions nacionals i internacionals ( Austria, Dinamarca, Portugal, et) ja sigui individualment ó en exposicions col·lectives (per més informació podeu consultar els seus blogs).
Algunes de les seves obres:
                           "Granadas"
granadas 
 
"Moteros bajo la nieve"
 
 
"Arbol seco" 
 
 "Soledad al amanecer"
 
A més a més, de pintar, Maribel també realitza,  des de fa relativament poc temps, obres de ceràmica.
 
"Madre"
 
"Resignación"
 
 

 
 
 













El meu pas per les classes de Maribel Solsona:


Mi Taller mabelARTcreation
 
Per més informació, podeu entrar als blogs de Maribel Solsona:
 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario